یکی از کارشناسان و قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام معتقد به استفاده از کارشناس یا پزشک تغذیه در باشگاه‌های بدنسازی است.

صمد محمدپرست یکی از کارشناسان و قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به رشد چشمگیر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در سطح شهر‌های کشور، گفت: در صورتی که باشگاه‌های بدنسازی دارای کارشناس یا پزشک تغذیه باشند می‌توانند ویترین فروش مکمل‌های دارویی و غذایی برای ارائه به ورزشکاران را داشته باشند.

او در خصوص بحث ورود مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی، افزود: متأسفانه عرضه این مکمل‌ها توسط افرادی که صلاحیت انجام این کار را ندارند، افزایش یافته است.

محمدپرست گفت: باید دستورالعمل‌های جدی و بهتری در این راستا تدوین شود تا خانواده‌ها نسبت به روی آوردن فرزندان به این رشته ورزشی محبوب اطمینان خاطر پیدا کنند.

او افزود: متأسفانه دیدگاه بدی نسبت به استفاده از مکمل‌های دارویی و غذایی برای ورزشکاران وجود دارد حال آنکه در کل دنیا استفاده از مکمل‌های دارویی و غذایی برای تأمین نیاز‌های بدنی ورزشکاران این رشته وجود دارد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که افرادی خارج از قوانین موجود و به منظور اهداف مادی خود به سمت دادن مواد نیروزای غیرمجاز به ورزشکاران این رشته و فرزندان مردم بروند.

این قهرمان پرورش اندام با بیان اینکه با متخلفان عرضه مواد نیروزای غیرمجاز برخورد می‌شود، گفت: والدینی که فرزندان جوان خود را به باشگاه‌ها می‌فرستند باید از سالم بودن این محیط اطمینان داشته باشند و اگر از طریق گزارش‌های مردمی یا به صورت‌های دیگر خلافی برای ما ثابت شود به سرعت با مربی یا باشگاه موردنظر برخورد می‌شود.

محمدپرست افزود: امیدواریم با توجه به افزایش گرایش جوانان به سمت این رشته ورزشی، دستورالعمل‌های قوی‌تر و بازدارنده تری از سوی مسئولان مربوطه برای نظارت بر بازار فروش مکمل‌های غذایی و دارویی تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار